През 1970 година Българското национално радио основава конкурсът „Пролет“, който има за цел да насърчи създаването на нови български поп и рок песни. Това е един от най-авторитетните форуми за популяризиране творчеството на композитори, текстописци и изпълнители…

Радио Кърджали – Гласът на Родопите, е най-новата регионална радиостанция на БНР. Първият ѝ сигнал прозвучава в 9.00 часа на 9 май 2016 г. Програмата е открита с актуални местни новини от водещата Станислава Георгиева. Излъчва на…

На днешната дата преди 69 години се е състояло съвещание на Главна дирекция на радиоразпръскването и радиофикацията, на което се приема решение за учредяване на "Златен фонд" на звукозаписа. На заседанието под председателството на Главния директор Мишо…

„Друго средство за културно въздигане на масите е радиото. У нас то е нещо непознато, забранено. В Русия е разпространено и се разпространява в чудновати размери. Щом една селска кооперация закрепне – снабдява селото с радио; всеки…

„Златният кос“ е първият и единствен фестивал на хумористичната и сатирична песен в България. Създаден е от екипа на редакция „Хумор, сатира и забава“ на програма „Христо Ботев“ на БНР. Началото му е на Международния ден на…

90 години чества днес Гроздан Христозов – дългогодишен музикален директор на БНР. С негово позволение поместваме доклада, изнесен на Кръгла маса "Радио и звукова памет", организирана от музейната експозиция за история на радиото в България през декември…

В началото, когато радиоразпръскването у нас става държавно (1935), Радиото е изправено пред нелеката задача да формира национална аудитория. „Онова, за което в други страни имаше подготвени специалисти, у нас трябваше да се гради стъпка по стъпка,…

Спомени на Митко Чуков, публикувани в сп. "Радио", бр. 1, 1990 г., издание на БНР: В един хубав юнски ден на 1955 г. моят познат Любен Попов, един от първите спортни коментатори на радиото, ме покани да…

Той е един от изтъкнатите авторитети в областта на хорово-изпълнителското изкуство, а заслугите му към българското хорово дело са неоценими. Роденият в град Лом Михаил Милков (22 януари 1923 – 17 януари 2003) завършва Българската държавна консерватория…

С появата на радиото в началото на XX век възниква и ново средство за рекламиране – радиорекламата. Търговците бързо разбират потенциала ѝ в разпространение на своите продукти сред по-голяма аудиторията, а радиото вижда в нея възможност за…