Неговата музикално-педагогическа, изпълнителска, композиторска и обществена дейност са така взаимно преплетени, че не могат да бъдат разделени и разглеждани поотделно. Името му е неделима част от музикалния свят на родния град и културния живот на страната. Асен…
95 години от рождението на продуцента на „Мистерията на българските гласове“ Музикалният изследовател Марсел Селие – швейцарски инструменталист, етномузиколог и музикален продуцент, е човекът, който представя на света изпълненията на Ансамбъла за народни песни на Българското радио (станал…
Коронната роля в живота му, с която се нарежда сред най-блестящите образци на световното оперно изкуство, е Борис Годунов в едноименната драма на Модест Мусоргски. Монолог на Борис от „Борис Годунов” в изпълнение на Христо Бръмбаров с…
„За мен е било винаги радост, когато обикновени хора ми кажат: „Слушахме песните ти. Толкова са хубави, толкова са близки до нашето усещане. Така ги правите народните песни за народните хорове, все едно, че ние сме си…
Първите години от историята на оперния театър у нас са свързани с редица именити изпълнители, сред които е и Диана Герганова. През 1917 година тя дебютира с партиите на Горана и Бабата от българската опера „Гергана“, които…
Най-изпълняваният съвременен композитор в света, който рядко излиза пред публика и не говори за музиката си. У дома си е в горите на Естония, там създава своята музика и може би неволно впечатлението, че е отшелник в…
„Всеки има нещо, към което се стреми. Аз лично се стремя да създавам радост у хората“, казва в свое интервю проф. Бенцион Елиезер (8 септември 1920 – 19 септември 1993), представител на следвоенното поколение творци, които вливат…
Народната музика е животът ми Тази искрена и завладяваща фраза, с която етномузикологът Михаил Букурещлиев озаглавява биографичната книга за народния музикант Цвятко Благоев, е не само житейско мото. Тя е есенцията на автентичното народно творчество съчетано с…
„Първите ми тръпки в музиката са на 3-годишна възраст в Стара Загора. Спомням си „Трубадур“, която баща ми Йоско Йосифов подготвяше с режисьора Драган Кърджиев. Майка ми ме водеше на всички репетиции и спектакли на операта. И…
„Нямах намерение да ставам професионален музикант, защото ми липсваше инструменталната култура. След като завърших средно образование, записах право и следвах две години. Свирил съм на цигулка, но недостатъчно. Участвах в гимназиалния оркестър по флейта и кларинет, както…