Тази вечер Луиджи Пирандело импровизира „Действието се развива денем, на сцената на драматичен театър. Пиесата няма нито действия, нито сцени. Представлението ще прекъсне първия път, когато Режисьорът и Бащата се оттеглят, за да се споразумеят за сценария…
135 години от избирането на Фердинанд Кобургготски за княз на България На 22 септември 1908 година в църквата „Свети 40 мъченици“ във Велико Търново княз Фердинанд I провъзгласява независимостта на обединените „две български области в една държава…
„Идеолог на българския културен национализъм“ – така през миналия век литературният историк Георги Константинов нарича акад. Иван Шишманов, наш виден фолклорист, писател, университетски преподавател, политик и общественик. Роден е на 22 юни 1862 година в Свищов във…
„Страхувам се да говоря, страхувам се, че това, което изрека няма да бъде по неговия ръст“, казваше Христо Фотев за поета. Днес аз не се страхувам да пиша за него, защото Андрей Германов не заслужава забвение, а…
За него литературният критик и историк Минко Николов казва: „Страшимиров написа много романи, повечето от които хаотични, объркани, естетически недисциплинирани. Но най-хубавия свой роман той не написа. Това е животът му, който представлява изобилие от акции, низ…
Проф. Кирил Дженев (1922 – 2006) е хореограф със съществен принос в развитието на българския сценичен фолклор. Името му е тясно свързано с дейността на фолклорен ансамбъл „Тракия“. В Пловдив, както самият той споделя, получава такава свобода,…
Две години след края на Втората световна война американският държавен секретар Джордж Маршал се превръща в епоним на безпрецедентния план за икономическо възстановяване на Европа. Доктрината „Труман“ „Съединените щати ще предоставят политическа, военна и икономическа помощ на…
„Скулптурата борави с обем и пространство. Тя е просто изкуство, но едновременно с това е трудно възприемана откъм истинската ѝ стойност. Одухотворяването на материята е работа на скулптора. А какво ще каже оживеният чрез глината образ, зависи…
„Енергията му беше съсредоточена в работата. Време за театрални шеги и сплетни нямаше. Четеше много – книги, пиеси (ползваше руски, немски и френски език), слушаше музика, посещаваше изложби, пишеше теоретични статии, репетираше. Разговаряше съсредоточено със своите студенти,…
Той благоговее пред планината, гората, реката, красивата природа. Когато види нещо хубаво като дете започва да пляска с ръце, все едно, че аплодира спектакъл, музикално изпълнение, добре изпята ария. Има едно характерно подсвиркване „фюйт“, с което изразява…
