По случай новата 1983 г. Главна редакция „Хумор, сатира и забава“ поднася на слушателите на Радиото „шарени гирлянди от веселие, музика и анекдоти“. Милиционер спира един автомобил. - Много бързо ли карам? - пита шофьорът. - О,…

„Съдбата ми е щастлива“, твърди голямата актриса. „Нашата работа изисква много преданост, много отдаденост, раздираща, тревожна, разкъсваща целостта на личността.“ Натрупването, което оставят големите класически роли на Цветана Манева й помага да развие професионални умения и да…

Илия Добрев е съвсем малък, когато „заразата” на театъра го застига. Помни точно кога е станало - на едно новогодишно тържество в квартала, ръководено от баща му. След повече от 40 години на театрална сцена Илия Добрев (1942 -…

В продължение на няколко години (2010 – 2014) театралният критик Богдана Костуркова чрез интервюта, документални записи на изпълнения, съхранени в Златния фонд на Българското национално радио, както и със свои авторски коментари представя в програма „Христо Ботев“…

С популярната „Ръченица“ на кларнетиста Георги Атанасов започва едно от легендарните предавания на някогашната Селска редакция, което се излъчва през 60-те години. Раждането на „Миладин и Костадин“ с водещи Пенчо Петров и Петко Карлуковски, както казват, е продиктувано…

Социалистически реализъм. Под знака на това понятие сме привикнали да подпъхваме преди всичко различни произведения на изкуството, особено литературни. Не без основание: методът на „социалистическия реализъм“ официално се ражда през 1934 г. на Първия всесъюзен конгрес на…

Известният писател хуморист и сатирик Димитър Чавдаров – Челкаш (псевдоним на Димитър Василев Коцев) е роден на 19 март 1912 г. в с. Бешовица, Врачанско, в бедно семейство. Завършва Търговската гимназия и финанси в Свободния университет в…

През октомври 1979 г. Варна за първи път става световна столица на анимационния филм. В съзвучие с духа на времето, доминиран от призиви за мир и сътрудничество, фестивалът има за свой девиз три думи, синтезирали тази идея:…

„Ненко Балкански бе едно голямо творческо, културно и обществено присъствие, една от големите страници на националното ни изобразително изкуство. Във всичко той се стремеше да съхрани вечните стойности на голямото изкуство, обновявайки ги със светочувствителността на съвремието“,…