Един от основоположниците на Радиотеатъра е Ангел Вълчанов. В Радио София той работи в годините от 1945 до 1958 като главен режисьор. Завършва Художествената академия в София. Специализира в Париж, а по-късно завършва и режисура в школата към Народния театър. В периода 1951-1956 година преподава във ВИТИЗ (дн. НАТФИЗ). След 1958 г. започва работа в БНТ, където се пенсионира като главен режисьор в края на 70-те години.
Съществена роля в развитието на Радиотеатъра имат режисьорите Кирил Каменов и Мария Нанчева, които постъпват в Радио София през 60-те години. И двамата са носители на награда за радиорежисура, връчвана от Съюза на артистите (когато тази номинация все още съществува).
Кирил Каменов завършва актьорско майсторство и режисура във ВИТИЗ. Има множество постановки в драматичните театри в София и в страната. В Радиотеатъра е от 1966 г. и работи в Радиото с прекъсвания до 1994 г. В годините от 1973 до 1979 и след това между 1991 г. и 1994 г. е главен режисьор в БНТ. В Радиото поставя пиеси от Михаил Величков, Хайнрих Бьол, Й. В. Гьоте и много други. Любимите му постановки са „Фауст“ и „Прокълнатият Прометей“. Сред именитите режисьори, с които работи в Радиотеатъра, са Мария Нанчева, Георги Аврамов, Кръстьо Бойковски и Лико Йосифов. „С такива хора можеше да се води театрален диалог“ – споделя даровитият режисьор.
Мария Нанчева завършва театрална режисура във ВИТИЗ в класа на проф. Боян Дановски. От 1959 до 1989 година работи като режисьор в Радиотеатъра. Зад гърба си има стотици постановки и радиодраматизации. Първата радиопиеса, на която присъства Мария Нанчева, е „Легенда за любовта“ на Назъм Хикмет, постановка на Aнгел Вълчанов. С възхищение си спомня за този момент в Радиото:
„През Радиотеатъра минаха всички възможни автори. Това беше стълбицата, по която се изкачваха, по която правеха генералната репетиция, и чак след това създаваха варианти за сцена. Такива автори бяха Орлин Василев, Веселин Ханчев, на когото имах щастието да режисирам първата пиеса „Комсомолска поема“, Лозан Стрелков и много други драматурзи“ – спомня си Мария Нанчева. Сред колегите ѝ режисьори са Никола Русев, Йордан Павлов и Бинка Желязкова. В Радиотеатъра Мария Нанчева прави драматизации на детски популярни книги и композиции по Волфганг Борхерт и Рей Бредбъри.
Освен за режисьорите и драматурзите, Радиотеатърът е голямата ефирна сцена за редица български актьори. Мария Нанчева си сътрудничи със знаменити артисти като Зорка Йорданова, Ружа Делчева, Лили Попиванова и Иван Димов.
За това по какво се различава радиотеатърът от класическия театър Мария Нанчева казва: „Първо трябва да създадеш едно произведение, което да те накара да си представиш на живо нещо, което не виждаш, това е важно. Другото е да не прекаляваш със звуковата кулиса, за да не разсейваш и дразниш слушателите, защото основното си остава словото, минало през актьора.“