Граф Фердинанд фон Цепелин е немски инженер и авиоконструктор, създател на първия в света дирижабъл. Роден е през 1838 г. Първият полет с дирижабъл е извършен от него през 1900 г., трае 18 минути и завършва в студените води на Боденското езеро. Наследниците на графа превръщат дирижаблите в индустрия и през 30-те години на миналия век два от тях – „Граф Цепелин“ и „Хинденбург“, извършват редовни презокеански полети. През 1937 г. обаче „Хинденбург“ претърпява катастрофа при кацане в Ню Джърси и част от пътниците загиват. Това слага началото на края на ерата на дирижаблите, наричани на името на създателя им „цепелини“. Катастрофата на „Хинденбург“ при Ню Джърси е изобразена на обложката на първия албум на рок групата „Лед Цепелин“.
Изпълняват Катя и Стоян Миленкови, на пианото: Иван Наумов – презапис от стара плоча
Шлагерът на Стоян Миленков е вдъхновен от преминаването на 16 октомври 1929 г. на най-големия германски дирижабъл LZ 127 „Граф Цепелин“ над България като част от балканската му обиколка. За да не пропуснат гражданите събитието, работата във всички учреждения и фабрики в София е прекратена, учениците са разпуснати, даже министър-председателят Андрей Ляпчев прекратява заседанието на правителството. Множеството се тълпяло по балкони и покриви, имало покатерили се и по кубетата на „Св. Александър Невски“, а цар Борис III и фамилията му наблюдавали от терасите на двореца. „Цепелин“-ът е посрещнат около 11 часа на границата ни при Драгоман от три български самолета, които го съпровождат до София, където той прави два кръга над столицата, снишава се на около 300 м и хвърля няколко пакета с пощенски картички от екипажа и пътниците, адресирани до техни близки в Германия. Въпросните пакети падат в двора на железарската фабрика на Рафаел Леви, в двора на Военното училище и недалеч от Народния музей (днешния Археологически) и както се полага, за тях се разразява лют бой. Причината е и в обявената от германското посолство награда от 5 хиляди лева за всеки, който предаде картички в полицейския участък, с цел те да не се разграбят като сувенири, а да заминат по предназначението си за Германия. Към любопитните детайли следва да се добави и поздравителната телеграма, изпратена от българския министър-председател Андрей Ляпчев до командващия полета д-р Екенер.
След като напуска София, дирижабълът „Граф Цепелин“ прелита Стара планина, прави обиколка над Плевен и се отправя към Свищов, откъдето напуска територията ни. Но модата остава – софийските търговци използват макети на дирижабли за реклама на стоките си, а Стоян Миленков реди наивно-трогателни куплети:
Без виза, без формалност
това е нахалност
пристигна Цепелина
в наш`та родина.
Какъв голям е! – крещи Ирина.
Как се повдига, ах, Боже мой!
Как бих искала на него да съм аз
от възторг ще бъда във екстаз.