... Значи, така ни се струва понякога черен светът. Хора, недейте тъгува – добрите писма са на път! Днес, когато светът ни се струва „толкова черен” заради неизвестността и потиснати от напрежение и страх трудно си поемаме…

Тя е сред видните изследователи от втората половина на XX век, с които е свързано развитието на съвременната музикална фолклористика у нас. Научният ѝ интерес е насочен главно към разновидностите на българския музикален фолклор в различните етнографски…

Творчеството и приносът му ще останат завинаги в културното наследство на България. Животът му е посветен на изучаването, съхраняването и популяризирането на българския форклор. Неговото дело в безкрайните му дебри е фундаментално. Още като студент е ръководител…

Известният български критик, художник и изкуствовед, галерист и педагог е роден през 1930 година в София. На 26 години завършва Националната художествената академия (тогава ВИИИ „Николай Павлович“) със специалност „Плакат“ в класа на професор Александър Поплилов. Следва…

Трудна работа е да се разказва за велик разказвач, без да се изпадне в съмнение, дали казаното е поне мъничко достойно за величината на един така обичан от деца и възрастни майстор като Ханс Кристиан Андерсен. На…

Изкуството е вечно! Това се отнася с пълна сила не само за служителите на Мелпомена, но и за милионите зрители по света, привлечени от магията на театралното изкуство още от времето на древногръцкия театър до наши дни.…

Тя пресъздава стотици роли, стотици антиподни характери, но кое е обединяващото ги начало? Иванка Димитрова (16 март 1920 – 4 април 2002) е една от „големите“ за поколението си с майсторството, благородството, финеса излъчвани от сцената. Тя…

„Имаше нещо прекалено остро в проницателния му поглед, в тънките устни и в цялото изражение на лицето му, което още в първия миг респектираше. Дори неволно ти се искаше да отстъпиш крачка назад, ако се появи срещу…

„Моето амплоа е да търся и да откривам морфологическите принципи на актьорското майсторство, т.е. как той (бел. ред. актьорът) се подготвя за ролята си. Художникът изгражда образа върху платно с четка и бои, актьорът прави това със…