В една от своите статии, свързани с Радиотеатъра, писателят, журналист и радиокритик Матвей Вълев* обръща внимание на звуковите ефекти. Без тях е немислимо реализирането на какъвто и да е театър в студиото.  Обикновено слушателите не си дават…

На 20 май 1936 г. началникът на радиоразпръскването в България, видният интелектуалец Панайот Тодоров, познат с артистичния си псевдоним Сирак Скитник, издава разпоредба: „Съгласно заповедта на г-на Министра от 21 т.м. да се почне редовно програмно предаване…

През 1970 година Българското национално радио основава конкурсът „Пролет“, който има за цел да насърчи създаването на нови български поп и рок песни. Това е един от най-авторитетните форуми за популяризиране творчеството на композитори, текстописци и изпълнители…

„Златният кос“ е първият и единствен фестивал на хумористичната и сатирична песен в България. Създаден е от екипа на редакция „Хумор, сатира и забава“ на програма „Христо Ботев“ на БНР. Началото му е на Международния ден на…

90 години чества днес Гроздан Христозов – дългогодишен музикален директор на БНР. С негово позволение поместваме доклада, изнесен на Кръгла маса "Радио и звукова памет", организирана от музейната експозиция за история на радиото в България през декември…

В началото, когато радиоразпръскването у нас става държавно (1935), Радиото е изправено пред нелеката задача да формира национална аудитория. „Онова, за което в други страни имаше подготвени специалисти, у нас трябваше да се гради стъпка по стъпка,…

Спомени на Митко Чуков, публикувани в сп. "Радио", бр. 1, 1990 г., издание на БНР: В един хубав юнски ден на 1955 г. моят познат Любен Попов, един от първите спортни коментатори на радиото, ме покани да…

Той е един от изтъкнатите авторитети в областта на хорово-изпълнителското изкуство, а заслугите му към българското хорово дело са неоценими. Роденият в град Лом Михаил Милков (22 януари 1923 – 17 януари 2003) завършва Българската държавна консерватория…

С появата на радиото в началото на XX век възниква и ново средство за рекламиране – радиорекламата. Търговците бързо разбират потенциала ѝ в разпространение на своите продукти сред по-голяма аудиторията, а радиото вижда в нея възможност за…

Българското национално радио започва обществената си дейност преди повече от осем десетилетия. Облика на първата, най-голяма и значима по своята функция медиа в страната Радиото придобива благодарение и на 9-те си регионални радиостанции. От 21 май 1936…