На 16 октомври 1912 година пилотът поручик Радул Милков и наблюдателят поручик Продан Таракчиев със своя самолет „Албатрос” изпълняват разузнавателен полет над Одринската крепост, който завършва с хвърляне на две гранати над гара Караагач. Това е бойното кръщение на младата тогава българска военна авиация и е първият български разузнавателен полет, който е осъществен по време на Балканската война. Мисията е изпълнена благополучно, макар и рискована, защото самолетите тогава летели на малка височина. Слабо информираните турски войници реагирали по-скоро с ужас и паника, виждайки новото оръжие, приближаващо като крилато чудовище.
„Всички европейски държави проявиха голям интерес към нашата авиация при Одрин, дойдоха летци от всички краища на Европа – Англия, Франция, Русия, Италия, Швейцария, Германия, дори и на Румъния. Някои дойдоха и със самолетите, за да получат бойно кръщение… Но бойната работа падна върху плещите на нашите летци, … които изпълняваха трудни и опасни задачи“, разказва по-късно пилотът Радул Милков.
Интересен факт е, че в началото на Балканската война България има само два самолета и два наблюдателни балона. Но самолетите бързо се увеличават и в хода на войната броят им достига до 29. По същото време Италия има 22 самолета, Япония – 10, а САЩ – само 3. Във вече вековната си история българската авиация има своето славно начало, своите върхове и падения, своите златни истории, своите победи и героизъм. Датата 16 октомври се превръща в символ на най-добрите традиции във военната авиация и през 1963 г. е обявена за празник на авиацията и на Военновъздушните сили.