... Изкуството е само творческа душа, която се е определила пред видимото. Затова то е капризно, като душата, то е често непонятно като душата; и мъгляво като нея – и ярко като нея; то е многостранно, многолико…

... Обичам синьото, особено сините зими – това е снегът, който не е близнат от слънцето още, къщите са в сянка, хем е студено навънка, но картината те топли по някакъв начин. Такова е моето усещане и…

… Моите „Евангелски сюжети“, както и много други мои картини, са изградени в сиво-синя гама с меки пастелни тонове. Донякъде напомнят литографски отпечатъци, но това се дължи на специфичната техника, която използвам. Основният тон на цветните петна…

... Започнах да рисувам свободни платна тук, в България преди 15-20 години. Сега те са в центъра на артистичната ми работа. В нещата, които правя, се наблюдава една силна линия на продължаване живота на картината, има повече…

... В картините си винаги се опитвам да достигна до някаква чиста живописност, цветът да бъде основното нещо, на което да са подчинени картините, цялата идея. Обикновено разчитам и се стремя да подходя чрез една моментна инспирация,…

... Живописта за мен не е разказ, а изказ. Тя не разказва случки, събития, сюжети, тя изказва състояния, настроения, преживявания... Оттук основен проблем в картината за мен е цветът. Цветът, който има самостойно значение, който не е…

... Почти винаги тръгвам от природата, от онова, което наблюдавам около себе си. Ръждата или една олющена стена за повечето хора е нещо грозно, аз пък в тази олющена стена забелязвам времето. Тази стена е била боядисвана…

... Те са точно сънувани персонажи, това не са реални хора, но това са едни понятия за състояния душевни, за настроения. Това е нещо много интимно, то е много мъчно да се каже с думи... Но основното…

... Това са наистина събирани от най-различни места, по най-различни поводи най-различни предмети, също и плодове, камъни, различни дървета, фрагменти, които, обединени от една идея – да се направи някакво същество фантастично, някакво животно, могат да бъдат…

... Мога да оприлича своето изкуство като път към храма. Всичко е много тривиално. Винаги рисувам от натура природен мотив, като в процеса на работата извършвам промени. В голяма степен изобразеното е борба със собственото безсилие да…