В продължение на няколко години (2010 – 2014) театралният критик Богдана Костуркова чрез интервюта, документални записи на изпълнения, съхранени в Златния фонд на Българското национално радио, както и със свои авторски коментари представя в програма „Христо Ботев“…

С популярната „Ръченица“ на кларнетиста Георги Атанасов започва едно от легендарните предавания на някогашната Селска редакция, което се излъчва през 60-те години. Раждането на „Миладин и Костадин“ с водещи Пенчо Петров и Петко Карлуковски, както казват, е продиктувано…

„Обикновено се казва, че някой изпълнител или композитор е родѐн музикант, но често това е по-скоро въпрос на откривателство и правилно насочване.“ Тези мисли споделя в свое интервю за БНР през 1984 г. големият композитор и диригент…

В началото на 50-те години Българското радио отговаря на зараждащото се ново музикално направление за претворяване на националното фолклорно богатство, създавайки Ансамбъла за народни песни. Той е естествено продължение на Угърчинската група с ръководител Цвятко Благоев, тъй…

Социалистически реализъм. Под знака на това понятие сме привикнали да подпъхваме преди всичко различни произведения на изкуството, особено литературни. Не без основание: методът на „социалистическия реализъм“ официално се ражда през 1934 г. на Първия всесъюзен конгрес на…

Това сж тѣ, драги радиослушатели, които Вие всѣки ден съ нетърпение очаквате да чуете. Това сж тѣ, които станаха любимци не само на българскитѣ радиослушатели, а и на тѣзи, вънъ отъ България. Г-ца Добрева е, която говори…

През 80-те години една от продукциите на редакция „Хумор, сатира и забава“ на БНР е предаването „Всичко е възможно“ - конкурс за имитатори „във всички области на флората, фауната, музиката, театъра, техниката и живота“. Първото предаване е…

Близо 20 000 нотирани народни песни и мелодии, над 6 000 авторски обработки, както и повече от 5000 концерти в страната и чужбина – това е част от големия принос на композитора Коста Колев за опазване и…

„Драги слушатели, обаждаме ви се от Черни връх, Витоша, от каменната сграда на Наблюдателницата. Намираме се на 2286 метра височина над морето на един връх, който гледа една четвърт от българската земя и е бил свидетел на…

За него народната музика е съдба, и творческа, и житейска, ако те могат така да се разделят. Във всеки случай пътят му на артист, композитор и диригент е свързан най-вече с Оркестъра за народна музика на БНР…