Родена в Плевен в семейство на музиканти, още от дете Гергана Гергова започва да свири на цигулка. Първата ѝ учителка е именитата педагожка Благородна Танева. Следват първи награди от конкурса за пианисти и цигулари „Панчо Владигеров“ и други международни състезания за солова и камерна музика. След това младото момиче завършва Университета по изкуствата „Фолкванг“ в град Есен в класа на изтъкнатите цигулари проф. Минчо Минчев и проф. Андреас Райнер. Талантът и всеотдайността, с която работи, не остават незабелязани и скоро Гергана Гергова започва да развива успешна творческа дейност като солист и концертмайстор в едни от най-престижните оркестри в света.

През 2008 година българката печели мястото на концертмайстор в Филхармоничния оркестър на Дуйсбург, Германия, където свири година и половина. Напуска оркестъра, за да завърши магистратурата си по камерна музика в Музикалната академия „Ханс Айслер“ в Берлин. След това става постоянен концертмайстор на Люцернски фестивален струнен оркестър (Швейцария), а през сезон 2016/2017 е поканена за концертмайстор в Театро Реал – една от най-значимите културни институции не само в Испания, но и в света.

      Гергана Гергова за работата в Кралския оперен театър в Мадрид и камерния оркестър в Люцерн – запис 2016 г.  

Българската цигуларка многократно е канена като концертмайстор на различни европейски оркестри, сред които и Мюнхенският радиооркестър, Оркестърът на Северногерманското радио в Хановер, Бременската камерна филхармония и др. Като всеки музикант и на Гергана ѝ се налага да пътува постоянно. В Берлин живее със съпруга си челиста Албан Герхард, с когото са в синхрон и като музикално дуо. Два пъти са изнасяли концерт в резиденцията на германския президент, което е голяма чест и признание за всеки един музикант. Един от най-успешните проекти на цигуларката е клавирно трио „Имаж“, в което си партнира с Томас Кауфман (виолончело) и Павлин Нешев (пиано). В кариерата си Гергана се опитва да балансира между различните видове музика, като споделя: „Обожавам камерно-музикалния репертоар, разбира се най-вече за клавирно трио. Освен това има невероятни произведения за голям симфоничен оркестър, за оперен оркестър, за камерен оркестър и също така харесвам и соловия репертоар.“